czwartek, 1 czerwca 2017

"Moje pierwsze szlaczki"


Nauka pisania to dla dzieci nie lada wyzwanie. Zanim jednak maluchy zaczną poznawać literki i cyferki warto poćwiczyć z nimi rysowanie prostych szlaczków, które przygotują do dalszej nauki, właściwego trzymania przyborów do pisania i przyczynią się do estetycznej pisowni. Bardzo fajną pomimo iż cieniutką propozycją jest książeczka pt. „Moje pierwsze szlaczki”. Na jej kartach najmłodsi znajdą ćwiczenia przygotowujące do nauki pisania czyli najróżniejsze szlaczki oraz rysowanie po kropkach.

Zeszyt ten łączy elementy nauki z zabawą. Znalazłam w nim bowiem sympatyczne obrazki, które maluchy muszą dokończyć rysując po śladzie a potem oczywiście mogą dowolnie pokolorować. Zawsze jest to dla dzieci atrakcja i chętniej sięgają po takie właśnie książeczki. A, że zaowocuje to w niedalekiej już przyszłości to chyba oczywiste. Jeśli chodzi o same szlaczki to na każdej kolejnej stronie są one trudniejsze. Dzieci zaczynają od łatwych, a gdy te już opanują próbują swoich sił z trudniejszymi.

Bardzo spodobał mi się układ książeczki. Jest on bowiem przejrzysty, przystępny i zrozumiały dla dzieci. Ten fakt sprawia, że maluchy mogą zasiadać do publikacji samodzielnie, nie prosząc rodziców o pomoc i tłumaczenie. Co chyba najważniejsze książeczka przypadła do gustu mojemu przyszłorocznemu przedszkolakowi. Córka chętnie sama po nią sięga ucząc się przy okazji nowych rzeczy. Widzę, że traktuje to właśnie jako formę zabawy nie obowiązek i nie muszę się wysilać by namawiać ją do ćwiczeń. Jestem więc troszkę bardziej spokojna o jej start w szkolnej ławce.

Nie pozostaje mi więc nic innego jak tylko zachęcić do sięgnięcia po prezentowany egzemplarz. Zdecydowanie warto, a dzięki małej objętości i niewielkiemu formatowi książeczkę tę można wszędzie ze sobą zabrać i mieć zawsze pod ręką. Polecam ;)




Wydawnictwo: Greg
Oprawa: miękka
Liczba stron: 16
Rok wydania: 2017
Format: 145 x 205 mm
Cena: 1,97 zł


Brak komentarzy: