niedziela, 4 września 2016

"Ziołowy zakątek. Kosmetyki, które zrobisz w domu" Klaudyna Hebda

Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Format: 195 x 254 mm
Oprawa: twarda
Liczba stron: 320
Rok wydania: 2014
Cena: 42,19 zł
Do kupienia: Platon24



Bardzo dużo mówi się o zdrowej żywności, zdrowym trybie życia, o ziołach, które coraz częściej goszczą w naszej kuchni, ich dobroczynnych właściwościach wpływających pozytywnie na nasze zdrowie i urodę. Ten temat interesuje również mnie. Często na spacerach z dziećmi pokazuję im różne znane mi gatunki ziół. Traktuję to co prawda raczej jako ciekawostkę, ale myślę, że warto o ziołach wiedzieć kilka rzeczy, dlatego też wzbogaciłam swoją biblioteczkę o ciekawą pozycję, a mianowicie debiutancką książkę Klaudyny Hebdy pt. "Ziołowy zakątek. Kosmetyki, które zrobisz w domu", polskiej fotografki, publicystki, blogerki i absolwentki studiów zielarskich. Autorka na  blogu, poświęconemu właśnie ziołom, od 5 lat dzieli się z czytelnikami swoimi pomysłami na wykorzystanie ziół miedzy innymi w celach kosmetycznych.

Wiadomo, że każda kobieta lubi kosmetyki, korzystamy z nich codziennie i na ich zakup wydajemy nie małe pieniądze. Na kartach tego obszernego poradnika tuż po interesującym wstępie skłaniających czytelnika do tego aby docenił zalety kosmetyków naturalnych, znajdziemy przepisy na specyfiki, które wykonamy samodzielnie w domu z roślin, które często rosną gdzieś obok nas a których po prostu nie doceniamy.

Lektura wprowadza nas w tajniki kosmetyki naturalnej a tę fascynującą przygodę rozpoczniemy od przyjrzenia się olejom roślinnym i poznamy charakterystykę właśnie tych wykorzystywanych w kosmetyce. Dalej przeczytamy o tym czym są masła kosmetyczne oraz olejki eteryczne, z czego są pozyskiwane i jakie są ich rodzaje. W dalszej części publikacji dowiemy się czym są maceraty i jak przygotować je z dziurawca i płatków róży. Poznamy też przepisy na różnorodne maści, kremy, balsamy, sera, masła, maseczki, glinki, peelingi, toniki, oleje do czyszczenia twarzy,  kosmetyki do kąpieli, paznokci,  włosów (płukanki, żele, szampon, majonez), perfumy, pomadki do ust czy mydła. W każdym przypadku autorka zaznacza z czego wykonać dany kosmetyk, szczegółowo opisując jego produkcję krok po kroku, podaje działanie i właściwości, rodzaj skóry, któremu szczególnie odpowiada kosmetyk, trwałość, czas przygotowania czy poziom trudności. Wszystko to opatrzone jest ilustracją  zarówno rośliny jak i gotowego specyfiku.

To jednak nie wszystko co skrywają karty tejże książki. Nie jestem z pewnością w stanie wskazać wszystkiego co warte uwagi. Trudno jest mi też wskazać co zaciekawiło mnie najbardziej. Moje zainteresowanie wzbudziła możliwość samodzielnego wykonania szamponu do włosów, żelu po opalaniu, pasty do depilacji czy specyfiku mającego odstraszyć komary. Kosmetyki wykonane są z najróżniejszych gatunków ziół zarówno tych rosnących dziko jak i uprawianych w Polsce, lub takich, które nie trudno nabyć w sklepie .

Szata graficzna, łącznie z okładką, wypada bardzo estetycznie, wszystkie wiadomości są sprytnie poukładane, przejrzyste co zachęca do zgłębiania tematu. Sięgając po tę lekturę przypuszczałam, że znajdę tu jakieś patenty ziołowe stanowiące alternatywę dla produktów kosmetycznych dostępnych na rynku i naprawdę się nie zawiodłam. Wręcz to czego dowiedziałam się z tej książki było dla mnie dużym zaskoczeniem i na pewno nie raz skorzystam ze wskazówek autorki. Skoro zioła mają dobroczynny wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu to przecież nie powinno dziwić, że mogą być podstawowym składnikiem kosmetyków.

Bez wątpienia książka znajdzie swych entuzjastów, do których oczywiście się zaliczam. Wydanie jest naprawdę fajne a informacje jakie w nim znalazłam w pełni satysfakcjonujące. Nie czuje się przytłoczona ich nadmiarem jednak nie mam też poczucia niedosytu. Myślę, że warto zwrócić na nie uwagę.


* Za egzemplarz książki dziękuję księgarni Platon24


Brak komentarzy: