czwartek, 10 grudnia 2015

"Sto bajek" Jan Brzechwa

Wydawnictwo: Skrzat

Oprawa: twarda

Format: 165 x 240 mm

Liczba stron: 248

Rok wydania: 2015

Cena: 27,92 zł







Jan Brzechwa, a tak właściwie Jan Wiktor Lesman (1898 – 1966) to ulubiony polski poeta wszystkich dzieci. Spod jego pióra wyszło przede wszystkim wiele pięknych i dobrze wszystkim znanych bajek i wierszy dla najmłodszych. Nikogo pewnie nie zaskoczę stwierdzeniem, że jest to i mój ulubiony pisarz, którego twórczość towarzyszyła mi już od najmłodszych lat. Podobnie jak ja kiedyś, dziś to moje maluchy zakochały się w jego wspaniałych rymowankach dlatego często do nich wracamy.

Utwory Brzechwy zdecydowanie powinny znajdować się w każdej dziecięcej biblioteczce, a jest przecież w czym wybierać. Polecam chociażby najnowsze ciekawe wydanie publikacji pt. "Sto bajek". Książka jest bardzo piękna a przy tym solidna i na pewno ma dużą szansę by stać się ulubioną lekturą maluchów i niebywałą pamiątką z dzieciństwa. Jej karty zdobią delikatne wielobarwne ilustracje, co prawda nieliczne, ale przyjemne dla oka i dowcipne.

Myślę, że książka jest wspaniałym pomysłem na prezent dla każdego dziecka. Na pewno tak wartościowa i niezwykła lektura będzie prawdziwym skarbem w każdej dziecięcej biblioteczce. Wszak bajki Jana Brzechwy nie od dziś cieszą się ogromną popularnością wśród dzieci i uznaniem wśród dorosłych. Wspaniałe rymy, krótkie wersy i wartka akcja sprawiają, że utwory autora czyta się szybko i przyjemnie. Przy tym każdy z nich jest rytmiczny i melodyjny. To niebywałe połączenie oraz dowcip przyciąga najmłodsze dzieci do lektury jak magnes. Twórczość pisarza już na trwałe zapisała się w kanonach literatury dziecięcej. Nikt tak jak on nie potrafił karykaturować ludzkich wad i zachowań. Finałem każdej historii jest pouczający i nietrudny do wychwycenia morał. Poprzez to właśnie czytelnik czerpie z  tych utworów wielką mądrość i naukę.

Polecam serdecznie ;)




1 komentarz:

annamaria pisze...

Wiersze Brzechwy nigdy mi się nie znudzą ;)