poniedziałek, 21 września 2015

"Polskie owoce i warzywa. Domowa spiżarka"

Wydawnictwo: Olesiejuk

Oprawa: twarda

Format: 195 x 240 mm

Rok wydania: 2015

Liczba stron: 160

Cena: 19,99 zł








Domowa spiżarka to niezwykła seria, o której wspominałam już wcześniej opowiadając o książkach Receptury z domowej spiżarniNalewki i likiery na dobre zdrowieDomowe piwo. Sięgając po kolejny tytuł znów jestem pełna uznania i oczarowana przepisami jakie poznałam w publikacji „Domowa spiżarka. Polskie owoce i warzywa”.

Znalazłam tu rozmaite przepisy, które bazują na polskich warzywach i owocach. Są one bardzo różnorodne i ciekawe, od słodkich deserów po najróżniejsze dania mięsne, zupy i sałatki. Jednym słowem dla każdego coś dobrego ;)

Przepisy posegregowane są w dwóch działach: owoce i warzywa. Każdy wzbogacono o dużą ilustrację gotowej potrawy i ciekawostki związane z głównymi składnikami. Ponadto zamieszczono oczywiście listę potrzebnych do jego wykonania produktów i krok po kroku wskazano sposób wykonania. Oferta przepisów jak wspomniałam wcześniej jest bardzo szeroka. Są one raczej oparte na tradycyjnej kuchni polskiej czasem urozmaicone jakąś współczesną nutką. Ogólnie jest jednak swojsko, zdrowo i pysznie.

Bardzo spodobał mi się prosty i czytelny układ publikacji. Jeden przepis znajduje się na jednej stronie a wszystko poprzedza interesujący wstęp, w którym to znajdują się cenne informacje przybliżające zdrowotne właściwości i różnorodne zastosowanie uprawianych w Polsce warzyw i owoców. Przepisy zrobiły na mnie bardzo dobre wrażenie.
Publikacja jest obszerna wiec i pomysłów kryje ogrom. Ponadto wydanie jest solidne i będę mogła po nie sięgać latami. Upatrzyłam już sobie kilka smakołyków i na pewno pokuszę się o ich przygotowanie przy najbliższej okazji.
Zachęcam do zapoznania się z prezentowaną lekturą oraz całą serią książek Domowa spiżarka, i jestem niemal pewna, że znajdzie ona grono entuzjastów, do których osobiście należę ;)



Brak komentarzy: