środa, 16 września 2015

Mandale dla dzieci

Ulubione kolorowanki dziewczynek
Moje ulubione kolorowanki

Wydawnictwo: Siedmioróg

Oprawa: miękka

Format: 185 x 185 mm

Liczba stron: 64

Rok wydania: 2015

Kategoria wiekowa: 3 - 12 lat

Cena: 12,99 zł / szt.





Od jakiegoś czasu zauważyłam, że bardzo dużą popularnością cieszą się kolorowanki tzw. mandale. Oczywiście nie mogłam się powstrzymać by nie przetestować ich razem z dziećmi i stąd właśnie dziś kilka słów na ich temat.

Ciekawe propozycje mandali znalazłam w ofercie wydawnictwa Siedmioróg. Są one skierowane zarówno do dzieci jak i, co ciekawe, do dorosłych. Wraz z córkami skusiłyśmy się na dwa tytuły, bardziej adresowane do dziewczynek, które dostarczyły nam bardzo dużo przyjemnej i twórczej zabawy. Moje dziewczynki uwielbiają kolorować więc nie trzeba ich było specjalnie zachęcać do sięgnięcia po kolorowanki, a że tematyka zdecydowanie je urzekła, kolorowanie jak zauważyłam było naprawdę przyjemne.

Mandale zaprezentowane w każdej z książeczek to nic innego jak geometryczne rysunki stworzone na planie koła. Takie kolorowanki mają za zadanie wyciszyć dziecko, uspokoić, nauczyć koncentracji i jak każda malowanka pomóc kształtować zdolności plastyczne, dokładność oraz zagwarantować przyjemne i twórcze spędzenie wolnego czasu.

Książeczki są klejone, można więc bez problemu wyrwać dowolną kartkę, co akurat w przypadku moich dziewczyn jest wręcz koniecznością. Lubią zawieszać bowiem swoje prace np. na lodówce. Kolorowanki są małe, można je wszędzie zabrać aby urozmaicały chociażby daleką podróż. Kolorować można wszak wszędzie. Rysunki jakie znalazłam na kartach książeczek są różnorodne z bardzo wyraźną kreską, idealne dla dzieci 4-7 letnich.  Propozycje są naprawdę fajne i nie sposób przejść obok nich obojętnie.
Po przygodzie z mandalą wiem już, że zdecydowanie jest to technika kolorowania, którą mogę szczerze polecić. Prezentowane dziś kolorowanki zrobiły na mnie bardzo dobre wrażenie a co najważniejsze spodobały się moim córkom, które ochoczo je kolorują i chwalą się swoimi pracami. Myślę, że jeszcze nie raz skuszę się na inne tego typu kolorowanki, które jak wcześniej wspomniałam, oferuje wydawnictwo Siedmioróg. Polecam raz jeszcze ;)






Brak komentarzy: