piątek, 31 lipca 2015

"Basia uczy i bawi. W krainie pociągów" Zofia Stanecka

Wydawnictwo: Egmont

Oprawa: miękka

Format: 205 x 295 mm

Liczba stron: 64

Rok wydania: 2015

Seria wydawnicza: Basia

Cena: 13,49 zł






Nauka pisania to dla dzieci nie lada wyzwanie. Moja córka wkrótce pójdzie do drugiej klasy więc alfabet już zna ale podsuwam jej w wolnych chwilach różnorodne książeczki przypominające literki/cyferki i pomagające doskonalić staranność pisania. Bardzo fajną propozycją jest dość obszerna książka pt. „Basia uczy i bawi. W krainie pociągów”. Na jej kartach najmłodsi znajdą ćwiczenia przygotowujące do nauki pisania czyli wszystkie literki, cyferki ale też rysowanie po kropkach i inne ciekawe zadanka nawiązujące do wakacji, odległych podróży, pociągów, lata.
Trafionym pomysłem jest tu połączenie elementów nauki z zabawą. Znalazłam w książce bowiem liczne sympatyczne zgadywanki, labirynty, rysowanie po kropkach, odnajdywanie różnic czy dwóch takich samych przedmiotów. Zawsze jest to dla dzieci atrakcja i chętniej sięgają po takie właśnie książeczki. A, że zaowocuje to w szkolnej ławce to chyba oczywiste ;)
Bardzo spodobał mi się też sam układ książeczki. Jest on przejrzysty, przystępny i zrozumiały dla dzieci, no i co jakiś czas pojawia się Basia, ulubienica moich córek. Ten fakt sprawia, że chętnie wspólnie zasiadły do publikacji i samodzielnie, nie prosząc mnie nawet o pomoc i tłumaczenie starały się uzupełniać zadanka.
Książeczka zrobiła na mnie dobre wrażenie. Widzę, że córka traktuje ją jako formę zabawy a nie obowiązek i nie muszę się wysilać by namawiać ją do ćwiczeń. Myślę, że to również zasługa Basi, którą tak lubi.
Nie pozostaje mi nic innego jak tylko zachęcić do sięgnięcia po prezentowany egzemplarz. Z doświadczenia mogę śmiało przyznać, że jest to jedna z lepszych propozycji dostępnych na rynku i na pewno warto zwrócić na nią uwagę.
Polecam ;)







Brak komentarzy: