piątek, 15 maja 2015

"Pierwszy ilustrowany słownik matematyki"

Wydawnictwo: CED

Oprawa: miękka

Format: 240 x 165 mm

Liczba stron: 136

Rok wydania: 2014

Cena: 19,90 zł








Zawsze lubiłam lekcje matematyki i jakoś nie miałam z tym przedmiotem większych problemów. Ogromną satysfakcję  sprawiało mi rozwiązanie jakiegoś zadania, szczególnie gdy dążenie do wyniku było kręte i wymagało myślenia ;) Dziś mam ogromną nadzieję, że uda mi się zarazić tą sympatią moje dzieci. Aby nauka już od samego początku była dla nich atrakcyjna, przyjemna i przypominała zabawę skorzystałam z książki „Pierwszy ilustrowany słownik matematyki”.
Lektura skierowana jest do uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej. Podzielona została na pięć części, które krok po kroku wprowadzają maluchy w tajniki matematyki tj. Poznawanie liczb, Zastosowanie liczb, Kształt i przestrzeń, Miary oraz Dane. Na końcu natomiast znajduje się przydatny indeks dzięki któremu bez przeglądania całego działu odnajdziemy szybciutko stronę zawierającą potrzebne nam informacje.
Przy każdym przykładzie jaki pojawia się na kartach publikacji dzieci znajdą kolorowe ilustracje pomagające w zrozumieniu i zapamiętaniu danej zasady. Wiadomości wprowadzane są stopniowo i zaprezentowane w bardzo przystępny sposób. Częstokroć proste regułki wsparte są też nieskomplikowanymi ćwiczeniami dla lepszego ich utrwalenia.
Lektura zainteresowała już moją sześciolatkę, która rozpoczęła właśnie naukę w szkole podstawowej. Sporo wiadomości z pierwszej części książeczki już przerobiłyśmy. Nie były trudne a potraktowane w formie odkrywczej zabawy na pewno zapadły jej w pamięci.
Publikacja jest ogólnie bardzo ciekawa a na jej kartach sporo się dzieje. Można zauważyć tu na pierwszy rzut oka lekki bałagan jednak gdy wczytujemy się w kolejne tematy wrażenie to zupełnie znika. Na pewno skorzystamy z tej książeczki nie raz traktując ją jako źródło nowych oraz zapomnianych z czasem wiadomości. Czy warto? Myślę, że tak. Wiem bowiem, że matematyka sprawia niejednemu maluchowi spore trudności a zaległości zgromadzone na starcie mnogą ciągną się w nieskończoność.





Brak komentarzy: