środa, 4 lutego 2015

"USPOKAJANIE DZIECKA Co robić, gdy nie wiadomo już, co robić" Brazelton Thomas B., Sparrow Joshua D.

Wydawnictwo: GWP

Oprawa: miękka ze skrzydełkami

Format: 135 x 205 mm

Liczba stron: 112

Rok wydania: 2014

Cena: 16,90 zł



Czy zdarza wam się, że mimo podejmowania najróżniejszych prób wasz maluszek nadal płacze i jest niespokojny? Ja często tłumaczyłam to kolkami ale w pewnej chwili zaczęłam zadawać sobie pytanie czy aby na pewno, w końcu ile mogą trwać takie kolki? Szukając przyczyn takiego zachowania niemowląt sięgnęłam po książkę „USPOKAJANIE DZIECKA. Co robić, gdy nie wiadomo już co robić”. Brzmi interesująco, prawda?
Autorzy w swojej publikacji skupili się przede wszystkim na dzieciach do pierwszego roku życia, chociaż nie zapomnieli również o tych nieco starszych. Zdaniem twórców książki rodzice potrafią w większości przypadków rozpoznawać płacz dziecka i z tym się właściwie zgadzam. Czasem jednak, szczególnie wieczorami wydaje się on zupełnie bezpodstawny i niezrozumiały. Wiedzcie jednak, że jeżeli płacz i marudzenie malucha trwa wówczas nie dłużej niż trzy godziny, jest zjawiskiem zupełnie normalnym. Ale spokojnie ;) Autorzy podpowiadają jak radzić sobie w takich sytuacjach by nie zwariować i nie obwiniać się za tego typu zachowania. Przede wszystkim najważniejszy jest spokój, opanowanie i cierpliwość. Z pomocą bliskich przetrwamy ten trudny okres ciesząc się w pełni urokami rodzicielstwa.
Publikacja skierowana jest do świeżo upieczonych i przyszłych rodziców, którzy chcieliby świadomie wkroczyć w nowy etap życia. Maluchy dają swym rodzicom dużo szczęścia, radości i miłości choć przez ich płacz i marudzenie ręce czasami opadają. Myślę, że prezentowana lektura jest w stanie pomóc w takich sytuacjach. Czytając ja czułam się jakbym słuchała porad innych doświadczonych rodziców. Wskazówki autorów są praktyczne i zrozumiałe. Dzielą się z czytelnikami swym długoletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi.
Oczywiście nie każde dziecko jest marudne i płaczliwe. Maluchy mają różne temperamenty i z każdym trzeba radzić sobie inaczej. Jest jednak kilka niezawodnych metod, które warto znać i umieć zastosować gdy zaistnieje taka potrzeba. Zachęcam gorąco do lektury ;)


 







2 komentarze:

Papierowa Kobietka pisze...

Ja właśnie czekam na pojawienie się mojego malucha. Wydaje mi się, że profilaktycznie sięgnę po tę pozycję. Pozdrawiam :)

Emma Tetka pisze...

Polecam ;) Znalazłam w niej kilka naprawdę cennych wskazówek