piątek, 8 sierpnia 2014

"Dżemy"

Wydawnictwo: Olesiejuk

Oprawa: twarda wypełniona gąbką

Rok wydania: 2014

Format: 195 x 210 mm

Liczba stron: 64

Cena: 19,99 zł



Chyba każdy zgodzi się ze mną, że nie ma to jak pyszne domowe konfitury. Sezon w pełni więc i ja postanowiłam wzbogacić swoją spiżarnię o kilka takich właśnie przysmaków. Ogromną inspiracją stała się dla mnie publikacja o wdzięcznym tytule „Dżemy”. Na jej kartach królują przepisy na aż 30 najróżniejszych dżemów i galaretek.
Znaczną większość przepisów możemy wykonać z produktów, które znajdziemy w polskim sadzie, ogrodzie czy lesie, pozostałych kilka to przepisy do których użyto równie popularnych owoców aczkolwiek nie rosnących naturalnie w naszym kraju jak banan, grejpfrut czy pomarańcza.
Przepisy, jak to z konfiturami bywa, nie są zbyt skomplikowane. Przy każdym z nich znajduje się informacja o stopniu trudności, który najczęściej jest niski, czasie przygotowania składników oraz czasie gotowania. Ponadto oczywiście każdy przepis zawiera pełną listę składników w ilościach niezbędnych do jego wykonania oraz kolorową ilustrację gotowej konfitury w słoiczku.
Przyznam, że patrząc na te wszystkie fotografie zrobiłam się strasznie głodna a zarazem postanowiłam stanowczo spróbować swoich sił i przyrządzić samodzielnie kilka pysznych konfitur korzystając z pomysłów autora. Zapowiada się nieźle ;)
Warta uwagi jest też nietuzinkowa i wręcz urocza forma książki. Zdecydowanie nie będę miała problemu z odnalezieniem jej w swojej biblioteczce.
Myślę, że taki kulinarny poradnik powinien znaleźć się w każdym domu przypominając nam, że przy niewielkim nakładzie pracy można w kuchni wyczarować naprawdę rewelacyjne, zdrowe i w pełni naturalne konfitury. To naprawdę nie jest trudne a efekt końcowy, no cóż po prostu pyszny.
Polecam szczerze tę wspaniałą publikację. Nie wątpię, że zachęci ona i Was do działania i przetestowania przepisów jakie kryje w swym wnętrzu ;)
Moja ocena 10/10



3 komentarze:

Kasia Es pisze...

Bardzo fajny poradnik ;)

Anowi Low pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Anowi Low pisze...

Również polecam! Kilka dni temu - w prezencie - otrzymałam tę książkę od siostry i jestem z niej bardzo zadowolona. Zamierzam wypróbować przepisy i z czasem przygotować wszystkie przetwory. Pozdrawiam :)