piątek, 11 lipca 2014

"Sam uczę się pisać" Dorota Skwark



Wydawnictwo: Jedność

Rok wydania: 2014

Format: 215 x 290 mm

Liczba stron: 176

Oprawa: miękka

Cena: 15 zł


Nauka pisania to dla dzieci nie lada wyzwanie. Idąc w ślad porzekadła ćwiczenie czyni mistrza podsuwam mojej córce co róż to nowe różnorodne książeczki przygotowujące do opanowania tej niełatwej umiejętności. Bardzo fajną propozycja jest dość obszerna książka pt. „Sam uczę się pisać”. Na jej kartach najmłodsi znajdą ćwiczenia przygotowujące do nauki pisania czyli najróżniejsze szlaczki oraz rysowanie po kropkach czy bez odrywania ręki. Dalej na maluchy czeka cały alfabet, są litery pisane i drukowane, duże i małe, a także obrazki pomagające w ich zapamiętaniu.
Trafionym pomysłem jest tu połączenie elementów nauki z zabawą. Znalazłam w książce bowiem liczne sympatyczne kolorowanki, zgadywanki czy labirynty. Zawsze jest to dla dzieci atrakcja i chętniej sięgają po takie właśnie książeczki. A, że zaowocuje to w niedalekiej już przyszłości to chyba oczywiste ;)
Bardzo spodobał mi się też sam układ książeczki. Jest on bowiem przejrzysty, przystępny i zrozumiały dla dzieci. Ten fakt sprawia, że maluchy mogą zasiadać do publikacji samodzielnie, nie prosząc rodziców o pomoc i tłumaczenie.
Co chyba najważniejsze książeczka przypadła do gustu mojej sześciolatce. Chętnie sama po nią sięga i mimo iż są wakacje uczy się nowych rzeczy. Widzę, że traktuje to właśnie jako formę zabawy nie obowiązek i nie muszę się wysilać by namawiać ją do ćwiczeń. Jestem więc troszkę bardziej spokojna o jej start w pierwszej klasie.
Nie pozostaje mi nic innego jak tylko zachęcić do sięgnięcia po prezentowany egzemplarz. Z doświadczenia wiem, że jest to jedna z lepszych propozycji dostępnych na rynku i na pewno warto zwrócić na nią uwagę.
Polecam ;)
Moja ocena 10/10


Brak komentarzy: