sobota, 26 kwietnia 2014

"Historie o świętych" Odile Haumonté



Wydawnictwo: Promic

Rok wydania: 2012

Oprawa: miękka ze skrzydełkami

Format: 114 x 190 mm

Liczba stron: 178

Cena: 23,90 zł 


Wiele osób swą postawą, charyzmą i oddaniem Bogu zasłużyło na miano świętych. Większość z nich żyła dziesiątki a nawet setki lat temu i dlatego ich historie są nam mniej znane od tych bardziej współczesnych i bardziej rozpoznawalnych świętych. Na pewno warto choćby pokrótce poznać ich jednak bliżej, wszak byli to niewątpliwie wyjątkowi ludzie a ich postawy godne naśladowania.
Sylwetki wielu takich osobowości charakteryzuje w ciekawy sposób autorka książki Historie o świętych Odile Haumonté. W publikacji swej w 30 niezbyt długich rozdziałach przybliża czytelnikowi kilkudziesięciu wybranych świętych. Nie są to jednak typowe życiorysy. Autorka skupia się na najważniejszych okresach z życia ukazując codzienne rozterki zwykłych ludzi, którzy swoje życie poświęcili Bogu. Poświęcenie to mimo, że za każdym razem mamy do czynienia z inną historią, ukazuje ludzkie słabości i pragnienia będąc jednocześnie receptą na lepsze życie. Recepta ta sprowadza się do bezgranicznej miłości do Boga, głębokiej wiary, modlitwy ale również umiejętności poświęcenia swego życia innym.
Przyznam, że lektura bardzo miło mnie zaskoczyła. Spodziewałam się raczej suchych faktów, typowych życiorysów. Znalazłam natomiast wciągające historie napisane z pasją i niebywałą lekkością, które bardzo mnie zaabsorbowały. Co prawda odrobinkę brakowało mi fotografii opisywanych osób, niemniej jednak kilka takowych znalazłam. Jest to jednakże zaledwie drobnostka więc przymknęłam akurat na ten aspekt oko ;)
Książka jest swoistym drogowskazem mówiącym nam jak żyć, co jest tak naprawdę ważne, co ulotne a co trwałe i bezkresne. Na pewno sięgnę po nią jeszcze wiele razy. Zadziwiające, że tak mała i niepozornie prezentująca się lektura może tak wiele wnieść w życie zwykłego człowieka.
Szczerze polecam ;) 
Moja ocena 9/10


 

Brak komentarzy: