środa, 26 marca 2014

"Wierszyki 2-latka"



Wydawnictwo: MUZA

Rok wydania: 2013

Liczba stron: 32

Format: 215 x 215 mm

Oprawa: twarda

Cena: 19,99 zł

Wszystkie małe dzieci lubią krótkie rymowane wierszyki. Rymy łatwo wpadają w ucho a i szybko zapadają w pamięci. Jest to też nieodłączny element wielu dziecięcych zabaw znanych od pokoleń. Kilka takich rymowanek znaleźć można w książeczce Wierszyki 2-latka. Doszukałam się w niej takich tytułów jak Kominiarz, Lata osa czy Stary niedźwiedź. Jest też kilka nieznanych mi utworów, niemniej jednak są one również bardzo dźwięczne i wesołe. Co najważniejsze każdy wierszyk jest króciutki a jego treść nie znudzi maluszka, wręcz zachęci do powtarzania i zabawy. Pod warunkiem oczywiście, że maluszek potrafi mówić, bo z 2-latkiem różnie bywa ;) Dzieci w tym wieku potrafią jednak wspaniale się bawić i reagować na znane im teksty.
Jak wspomniałam wierszyki są bardzo króciutkie. Towarzyszą im każdorazowo kolorowe i sympatyczne ilustracje. Sam tekst napisany jest dużą grubą czcionką co zachęci dzieci do samodzielnego czytania gdy podrosną. Solidne wydanie i grube kartki z pewnością pozwolą przetrwać książeczce do tego czasu.
Nikt chyba nie wątpi, że czytać dzieciom warto już od najmłodszych lat. Na początku warto, rozwijając tę pasję u dzieci, zacząć właśnie od niezbyt długich tekstów tak by dzieci stopniowo uczyły się skupiać uwagę i słuchać, a jednocześnie mogły bawić się przy tym w pokazywanie lub inne zabawy ruchowe. Jest to też okazja do wspólnej zabawy z dzieckiem.
Tak więc prezentowaną lekturę polecam wszystkim rodzicom, niekoniecznie 2-latków. Moje maluchy zareagowały na nią bardzo entuzjastycznie co utwierdza mnie w tym przekonaniu.
Moja ocena 9/10



Brak komentarzy: