piątek, 7 marca 2014

"Encyklopedia małego ogrodu" Andrew Wilson



Wydawnictwo: Publicat

Rok wydania: 2014

Liczba stron: 224

Oprawa: twarda

Format: 245 x 190 mm

Cena: 36,92 zł 

Encyklopedia małego ogrodu to publikacja, której autorem jest Andrew Wilson. Skierowana jest do każdego, kto dysponując niewielkim kawałkiem ziemi pragnie ją mądrze i pięknie zagospodarować.
Nie każdy ma szczęście i ambicję posiadania ogromnego ogrodu. Co prawda zawsze o czymś takim marzyłam, i choć nadal z marzeń nie rezygnuję, staram się cieszyć tym co mam. A fakty są takie, że mój ogród jest bardzo mały. Pojawił się więc problem jak go urządzić by mogła korzystać z niego swobodnie cała rodzina a zarazem by był naszą małą oazą spokoju o każdej porze roku.
Z pomocą przyszedł mi autor prezentowanej książki. Na jej kartach znalazłam wiele różnorodnych pomysłów na zagospodarowanie małych przestrzeni. Autor krok po kroku wprowadza czytelnika w tajniki ogrodnictwa. Podpowiada od czego tak właściwie rozpocząć zakładanie ogrodu, jak stworzyć projekt, jakich użyć materiałów, z czego zbudować ogrodzenie czy inne obiekty ogrodowe, jak w ogrodzie zatrzymać wodę. Na koniec przechodzi do świata roślin oraz ich odpowiedniej pielęgnacji.
W książce znalazłam wiele interesujących pomysłów trafiających do różnych gustów i upodobań. Okazuje się, że mały ogród wcale nie musi być nudny. Może bowiem zaskoczyć swą formą i różnorodnością, wystarczy się odrobinkę postarać i skorzystać ze wskazówek autora książki.
Encyklopedia jest bardzo obszerna, pełna inspiracji, barwnych ilustracji i ciekawostek. Myślę, że język i styl autora nawet laikowi w dziedzinie ogrodnictwa nie sprawią żadnego problemu we właściwej ich interpretacji. Problemem, przynajmniej dla niektórych, może być jedynie małych rozmiarów czcionka ;)
Lektura podzielona jest na rozdziały poukładane w taki sposób aby kończąc książkę czytelnik mógł jednocześnie zakończyć prace w swym ogrodzie. Na wstępie znajduje się tradycyjnie spis treści, na końcu zaś pomocny indeks.
Pomysły autora, mimo, że była to pierwotnie publikacja obcojęzyczna, zdecydowanie sprawdzą się w naszym klimacie, a wybierać na pewno jest w czym. Jestem pod dużym wrażeniem całej książki, fachowych porad i propozycji niebanalnych rozwiązań. Na pewno posłuży mi niejednokrotnie dobrą radą i zainspiruje do twórczych prac w ogrodzie ;)
Gorąco polecam
Moja ocena 9/10






2 komentarze:

Aleksandra Kaczanowska pisze...

Takie pozycje zawsze powinny znajdować w domu. Ja posiadam kilka, które na okrągło wertuję,każda encyklopedia poszerza i uzupełnia naszą wiedzę o ogrodzie, może stanowić niecodzienny prezent, wyjątkowy upominek. Chciałabym już zostać właścicielem swojego egzemplarza.

Ola pisze...

Bardzo lubię zbierać publikacje na temat ogrodów, często mnie do czegoś inspirują:)