wtorek, 4 lutego 2014

"Zimowe zadania dla dziewczynek" Anna Wiśniewska, Krzysztof Wiśniewski



Wydawnictwo: Bellona

Liczba stron: 400

Rok wydania: 2013

Oprawa: miękka

Format: 185 x 230 mm

Cena: 16 zł  

Zimowe zadania dla dziewczynek to obszerna publikacja skierowana do dzieci w wieku przedszkolnym. Niewątpliwie na jej kartach maluchy znajdą wiele ciekawych pomysłów na twórcze spędzenie mroźnych zimowych dni czy długich ponurych wieczorów ;)
Przyznam, że z tak pokaźnym zbiorem zadań dla dzieci jeszcze się nie spotkałam. Moje dziewczyny chyba też gdyż na jego widok aż piszczały z radości. Uwagę zwraca już sama okładka, która prezentuje się naprawdę interesująco zachęcając maluchy do zajrzenia w karty książki. Tam natomiast dzieci znajdą wszystko to co lubią najbardziej. Największą część stanowią proste i urocze kolorowanki. Pozostała część to zadania różnego rodzaju jak labirynty, odnajdywanie różnic, liczenie czy po prostu interpretacja tego co widnieje na obrazkach. Nawet jeśli maluch nie umie samodzielnie czytać bez problemu na swój sposób poradzi sobie z większością zadanek.
Warto tez wspomnieć o tym, że zadania znajdują się tylko na każdej parzystej stronie książki. Dzięki temu dzieci mogą używać również mazaków nie martwiąc się jednocześnie, że przebiją one na obrazek po drugiej stronie. Mogą tez pokusić się o wycinanie gotowych prac by np. ozdobić nimi swój pokój tak jak to zrobiły moje dziewczynki.
Dziś naprawdę trudno, mimo tak bogatej oferty rynkowej, o dobre książeczki tego typu dla dzieci. Sama niedawno miałam problem z kupnem sensownej kolorowanki dla dziecka do przedszkola, i nie ukrywam, że było to bardzo irytujące. Niby półki uginały się od kolorowanek a większość jakoś do mnie nie przemawiała. Tak książka natomiast spełnia moje wymagania w 100%.
Zbiór o którym mowa, kojarzy mi się też z dzieciństwem. Wtedy można było nabyć dla maluchów książeczki bez udziwnień i zbędnych dodatków. Widząc natomiast zachwyt na buźkach moich dzieci stwierdzam z całym przekonaniem, że takie książeczki są naprawdę rewelacyjne i ponadczasowe.
Obawiam się tylko, że nawet najdłuższa zima, zważając na fakt, że są to zadania zimowe, może okazać się zbyt krótka aby maluchy poradziły sobie z ogarnięciem całości materiału w niej zawartego. Co ważne w tym wypadku ilość idzie w parze z jakością co też bywa rzadkością ;) Pozostaje mi tylko kupić dodatkowe opakowanie kredek i cieszyć się, że mimo zima nie dopisała moje maluchy mają okazję szczególnie podciągnąć się w swych talentach twórczych, co sprawia im dużą przyjemność, z czego jako rodzic jestem bardzo zadowolona. Polecam ;)
Moja ocena 10/10




Brak komentarzy: